Etui na laptop DIY

Rękodzieło

Od jakiegoś czasu chciałam, a raczej potrzebowałam etui na mojego laptopa. Szukałam, przeglądałam, ale żaden mi się nie podobał. A poza tym, bądźmy szczerzy… te ceny! One są naprawdę drogie.

I wtedy odezwał się mój duch rękodzielnika amatora 🙂

Mam w domu sporo resztek włóczek, więc postanowiłam zadziałać sama. Zrobiłam sobie takie etui, jakie chciałam. A do tego, jest jedyne i niepowtarzalne. Nikt nie będzie miał takiego samego.

Etui DIY – czego potrzeba

Do samodzielnego wykonania pokrowca potrzeba naprawdę niewiele.

Ja postawiłam na wykonanie szydełkiem, bo to moje ulubione narzędzie. Ale całkiem śmiało można zdecydować się także na druty.

Do szydełka nr 3 dobrałam resztki włoczek w różnych kolorach. Bazę stanowił kolor czarny, bo tego miałam najwięcej. Zresztą to mój ulubiony kolor, nic nie poradzę. Do tego randomowe włóczki: różowa, szara, turkusowa, żółta i pistacjowa.

 

Wykonanie tego etui jest banalnie proste. Bazę, czyli łańcuszek zrobiłam na oko, przykładając do dłuższego boku laptopa. Oczywiście łańcuszek powinien być odrobinę krótszy, około 2 cm. W miarę powstawania robótki, kiedy zacznie nabierać formy prostokąta, troszkę się rozciągnie. Kiedy już otrzymałam bazę, zaczęłam pracować półsłupkami, tam i z powrotem. Postanowiłam, że przód etui będzie kolorowy, a tył (plecy – jak kto woli) będą w jednolitym, czarnym kolorze. Dodatkowo zrobiłam małą klapkę z przodu. Nie chciałam wszywać zamka ani rzepa. Mała klapka moim zdaniem wygląda dobrze, i spełnia swoją funkcję doskonale.

Sposób wykonania etui

Sama robótka to nic innego jak dłuuugi prostokąt, który powinien mieć wymiary:

  • szerokość – odmierzyłam od dłuższego boku laptopa
  • długość – 2 * krótszy bok komputera + kilka centymetrów na klapkę

Po osiągnięciu oczekiwanych wymiarów, pozostaje nam zszycie boków, zostawiając na końcu kilka cm klapki. I to wszystko. Gotowe!

Ulubione podcasty

Podczas robótki oczywiście słuchałam ulubionych podcastów. Kryminalne są jednymi z moich ulubionych. Czasami też słucham też lekcji z języka włoskiego, albo wywiadów ze sławnymi włochami, czasem słucham włoskiej muzyki. No kocham ten język.

Jeśli chodzi o kryminalne historie, to uwielbiam kanał Stanowo.com na YouTube oraz kanał Agi Rojek. Dziewczyny opowiadają z pasją, i zawsze są doskonale przygotowane do tematów.

Języka włoskiego zazwyczaj uczę się z lekcji na kanale Oneworlditaliano, które prowadzi Veronica. Przygotowuje ona świetne, tematyczne odcinki, a do tego ma bardzo duże poczucie humoru.

Może Wy macie jakieś ciekawe, swoje ulubione kanały lub podcasty? Chętnie się dowiem czego słuchacie 🙂

Praca szła bardzo szybko, i jakoś nie przyszło mi do głowy, żeby po drodze zrobić kilka zdjęć. Niemniej jednak jest to tak banalnie proste w wykonaniu, że z pewnością każdy spokojnie sobie z tym poradzi.

Jeśli lubicie robótki ręczne, a do tego dbacie o środowisko, to serdecznie polecam Wam mój wpis, gdzie pokazuję, jak krok po kroku samodzielnie wykonać myjkę konopną. Samodzielne stworzenie czegoś z niczego daje dużo satysfakcji, no i wiele frajdy podczas dziergania. Zachęcam Was do spróbowania.

👇 NAJNOWSZE WPISY 👇

Jedna myśl w temacie “Etui na laptop DIY

Dodaj komentarz